Ev tekstili sektörünün sorunları Ev Tekstili Sanayicileri ve İş adamları Derneğince (EVSİAD) düzenlenen "Türk Ev Tekstili ve Turquality" konulu toplantıda masaya yatırıldı. Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen'in gecikerek katıldığı toplantıda konuşan Türkiye İhracatçılar Meclisi(TİM) Başkanı Oğuz Satıcı, Türkiye'de reel sektörün 'kar edemediğini' söyledi. Küresel sermaye baronları ile onların yerli uzantısı konumundaki 'finans sektörü'nün karlarını emdiğinden yakınan Satıcı, Türkiye'de üreticilerin kar edemediğinin altını çizdi. Satıcı şunları söyledi: "Sadece tekstil sektörü değil, bütün sektörlerin sorunu karlılık. Otomotiv sektöründeki karlılık, tekstil sektöründen daha aşağılarda. Bugün karlılık üreticide, ihracatçıda değil, maalesef bankacılarda. Dünyada bütün üreticiler bankalara çalışıyor. Bunu değiştirmek için biz artık zenginliğe doğru uzayacağız. Bizim karlılığımızı yok eden şey uygulanan yüksek faiz. Sorun budur, yoksa sektörün geleceği geçmişinden fazla parlaktır. Bu nedenle bütün üreticiler 'yüksek faizden' şikayet etmeli. Bunu heryerde söyleyin."Ev tekstilinde durumToplantıda konuşan Devlet Bakanı Tüzmen ise, ev tekstili ihracatının 2006 yılında, 2005 yılına göre biraz aşağıda, 2 milyar dolar olarak gerçekleştiğini söyledi. Bunun nedenini, ev tekstili tüketen ülkelerdeki pazar daralmasına bağlayan Tüzmen, "Almanya'da tekstil ithalatında yüzde 20 gerileme yaşandı. Bu, bizim ev tekstili ihracatımızı etkiledi ama o kadar büyük bir oranda değil. Diğer ülkelerden alım yapmadılar. Türkiye'den alımlarını biraz azalttılar ama biz diğer ülkelerin pazar paylarını kaparak yolumuza devam ettik" diye konuştu.Kürşad Tüzmen, Türkiye'nin Çin ve Pakistan'dan sonra ev tekstili üretiminde dünyada üçüncü sırada geldiğini ifade etti. Salondaki katılımcılara seslenen Tüzmen, "Sizler artık rekabetin sadece fiyat ekseninde olmadığını kendi alanınızda kanıtladınız. Bundan sonraki rekabetiniz tamamıyla tasarımda, farklılıkta, inovasyonda" dedi.EVSİAD Başkanı Ahmet Nazif Zorlu da Türkiye'nin ev tekstilinde dünyada ikinci büyük fuarı gerçekleştirdiğini, Avrupa pazarının artık Türkiye'yi daha çok tercih ettiğini, Avrupa'daki ev tekstili ürünlerinin üçte birinin Türkiye'den gittiğini söyledi. Zorlu, "Türk ürünlerini yurt dışına daha çok satmak için daha çok markalaşmamız gerekiyor" dedi. Turquality kapsamında kendi şirketlerinden Taç ve Vestel markalarının yer aldığını hatırlatan Zorlu, "Ev tekstili markaları Turquality'e girmekte henüz istekli olmadılar. Bugünkü toplantı bu yönde bir destek sağlarsa çok sevineceğiz" diye konuştu.______________________Sektörden kopuş yokİstanbul Tekstil ve Hammaddeleri İhracatçıları Birliği (İTHİB) Başkanı İsmail Gülle de tekstilcilerin inşaat yapmasına ilişkin eleştirilere değinerek, "Bu bir dönüşümdür, misyon tamamlamadır. Geçmişte de turizm furyası vardı. Tekstil sektöründekiler oteller yaptılar ama asla sektörün içinden kopmadılar. Bugün de pek çok arkadaşımız inşaat yapıyor. Hiçbiri de sektörün içinden kopmuyor" dedi. 2005 yılından sonra sektörün tsunami etkisiyle küçüleceğinin söylendiğine de işaret eden Gülle, sektörün güçlü altyapısının bunu küçülme yönünde değil, rekabette büyüme ile gösterdiğini vurguladı. Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracat Genel Müdür Yardımcısı Ziya Altınyaldız da bugün Turquality kapsamında 33, marka programı kapsamında 22 firma bulunduğunu, ofis mağaza programında da 250'nin üzerinde firmanın yer aldığını söyledi.