Tüketiciler krize karşı tedbir almaya devam ediyor. Tüketiciler eğitim, sağlık ve telefon harcamaları gibi en temel ihtiyaçlarında bile tasarruf yapmaya çalışıyor.
Yapılan araştırmaya göre halkın yüzde 67'si son 6 ayda sinema, tiyatro, konser gibi harcamalarını kesti. Halkın en çok kısıntı yaptığı ikinci harcama yüzde 64'le lokanta olurken, yüzde 60'la giyim harcaması üçüncü sırada yeraldı. Tüketicilerin yüzde 58'i özel arabayla seyahati, yüzde 50'si cep telefonu harcamalarını, yüzde 45'i berber ve kuaför harcamalarını azalttı. Seyahat harcamaları yüzde 37, sağlık harcamaları yüzde 31, eğitim harcamaları ise yüzde 30 oranında kısıldı. Tüketicilerin krize karşı aldığı bir diğer tedbir ise daha ucuz ürünlere yönelmek oldu. Özellikle market markaları ve açık detarjanlar ucuzluğu nedeniyle tercih ediliyor.
Yapılan araştırmaya göre halkın yüzde 67'si son 6 ayda sinema, tiyatro, konser gibi harcamalarını kesti. Halkın en çok kısıntı yaptığı ikinci harcama yüzde 64'le lokanta olurken, yüzde 60'la giyim harcaması üçüncü sırada yeraldı. Tüketicilerin yüzde 58'i özel arabayla seyahati, yüzde 50'si cep telefonu harcamalarını, yüzde 45'i berber ve kuaför harcamalarını azalttı. Seyahat harcamaları yüzde 37, sağlık harcamaları yüzde 31, eğitim harcamaları ise yüzde 30 oranında kısıldı. Tüketicilerin krize karşı aldığı bir diğer tedbir ise daha ucuz ürünlere yönelmek oldu. Özellikle market markaları ve açık detarjanlar ucuzluğu nedeniyle tercih ediliyor.
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.