Bursa Barosu'nun davetlisi olarak Bursa'ya giden Denktaş'ın kameralar önünde, mikrofonlar başında ağladığını görmüşsünüzdür.
Gün görmüş, çile çekmiş, doksanlara merdiven dayamış bir ihtiyar, bir Cumhurbaşkanı neden ağlar ki? Hem de tenhada bir köşede değil, dünyanın gözü önünde, "... ben bu acıyı çekmek istemiyorum" diyor ve gözleri dolu dolu, sesi titriyor, kelimeler boğazında düğümleniyor ve bir süre konuşamıyor.
Çocuklar haklı olarak soruyor; devlet adamları da ağlar mı, dedeler, babalar da ağlar mı? Cumhurbaşkanları ağlar mı?
Ağlar kızım, ağlar oğlum; yıllar yılı canını dişine takarak, eli silahlı çetelerle köşe kapmaca oynayarak üzerinde kalmaya çalıştığı, vatan yaptığı toprak parçası bir takım ayak oyunları ile ayağının altından, halkının elinden alınıyorsa Cumhurbaşkanı da olsa ağlar.
Özellikle:
Taşlamışlar Mansur'u ses etmemiş bir kere
Ah eyleyip ağlamış dosttan deyince bir gül
mısraları ile anlattığımız gibi dostlar, dost bilinenler karşı safa geçmişlerse, taş atanların arasına karışmışlarsa; madem ki taş atanlarla aynı saftadırlar gül bile atsalar dostları incitir, dostları yaralar, dostları paralar ve için için ağlamasına sebep olur. Kaldı ki dostların elinde güle, çiçeğe benzer bir şey de görünmüyor.
Kıbrıs Cumhurbaşkanı Sayın Denktaş ağlıyorsa, vatanperver insanlar feryad ediyorsa ve anavatanın da, yavru vatanın da, içinde yaşayanların da ezeli düşmanları, ebedi düşmanları zil takmış oynuyorlarsa bu işte bir yanlış var demektir, fena halde aldatılıyoruz, kandırılıyoruz demektir. "Ya kaptan habersiz ya dümen bozuk" demektir.
Evet Erzurum/Tortumlu Aşık Ruhani; "Tersine dönüyor feleğin çarkı" diyor, ve devam ediyor:
Tersine dönüyor feleğin çarkı
Ya insan bir çeşit ya zaman bozuk
Şifasız, yarama sarılan yakı
Ya hekim bilgisiz ya derman bozuk
Zurnaya takılır göldeki kamış
Cahilin sözünden kim ne anlamış
Yıllar gelmiş geçmiş bara durmamış
Ya ağaçlar barsız ya bağban bozuk
İnsan odur insanlığa yaraya
Kara sakız ilaç olmaz yaraya
Dalga azgın gemi çökmüş karaya
Ya kaptan habersiz ya dümen bozuk
Aşık Ruhani'yim işte ben buyum
Gah coşkun gah durgun akıyor suyum
Nedendir herkese uymuyor huyum
Ya el anlayışsız ya da ben bozuk.
Gün görmüş, çile çekmiş, doksanlara merdiven dayamış bir ihtiyar, bir Cumhurbaşkanı neden ağlar ki? Hem de tenhada bir köşede değil, dünyanın gözü önünde, "... ben bu acıyı çekmek istemiyorum" diyor ve gözleri dolu dolu, sesi titriyor, kelimeler boğazında düğümleniyor ve bir süre konuşamıyor.
Çocuklar haklı olarak soruyor; devlet adamları da ağlar mı, dedeler, babalar da ağlar mı? Cumhurbaşkanları ağlar mı?
Ağlar kızım, ağlar oğlum; yıllar yılı canını dişine takarak, eli silahlı çetelerle köşe kapmaca oynayarak üzerinde kalmaya çalıştığı, vatan yaptığı toprak parçası bir takım ayak oyunları ile ayağının altından, halkının elinden alınıyorsa Cumhurbaşkanı da olsa ağlar.
Özellikle:
Taşlamışlar Mansur'u ses etmemiş bir kere
Ah eyleyip ağlamış dosttan deyince bir gül
mısraları ile anlattığımız gibi dostlar, dost bilinenler karşı safa geçmişlerse, taş atanların arasına karışmışlarsa; madem ki taş atanlarla aynı saftadırlar gül bile atsalar dostları incitir, dostları yaralar, dostları paralar ve için için ağlamasına sebep olur. Kaldı ki dostların elinde güle, çiçeğe benzer bir şey de görünmüyor.
Kıbrıs Cumhurbaşkanı Sayın Denktaş ağlıyorsa, vatanperver insanlar feryad ediyorsa ve anavatanın da, yavru vatanın da, içinde yaşayanların da ezeli düşmanları, ebedi düşmanları zil takmış oynuyorlarsa bu işte bir yanlış var demektir, fena halde aldatılıyoruz, kandırılıyoruz demektir. "Ya kaptan habersiz ya dümen bozuk" demektir.
Evet Erzurum/Tortumlu Aşık Ruhani; "Tersine dönüyor feleğin çarkı" diyor, ve devam ediyor:
Tersine dönüyor feleğin çarkı
Ya insan bir çeşit ya zaman bozuk
Şifasız, yarama sarılan yakı
Ya hekim bilgisiz ya derman bozuk
Zurnaya takılır göldeki kamış
Cahilin sözünden kim ne anlamış
Yıllar gelmiş geçmiş bara durmamış
Ya ağaçlar barsız ya bağban bozuk
İnsan odur insanlığa yaraya
Kara sakız ilaç olmaz yaraya
Dalga azgın gemi çökmüş karaya
Ya kaptan habersiz ya dümen bozuk
Aşık Ruhani'yim işte ben buyum
Gah coşkun gah durgun akıyor suyum
Nedendir herkese uymuyor huyum
Ya el anlayışsız ya da ben bozuk.
Aziz Karaca / diğer yazıları
- Sorun çok çözen yok / 25.06.2026
- Utanmaz yüz tükenmez söz zenginiyiz erenler / 24.06.2026
- Yüz yıl sonrasına bir mektubum var / 21.06.2026
- Terazinin başındakiler sizler adaletten muaf mısınız? / 20.06.2026
- Sarayda taht kavgası halk içinde ekmek kavgası / 17.06.2026
- İktidarın işleri var / 14.06.2026
- Bu resim şimdilerde tüm ülkeyi resmediyor / 13.06.2026
- Ülkenin kazancı ile iktidarınki ters orantılı / 12.06.2026
- Tuhaf zamanlardan geçiyoruz / 11.06.2026
- İktidar dedikodu ile besleniyor da yoksullar ne ile beslenecek? / 09.06.2026
- Utanmaz yüz tükenmez söz zenginiyiz erenler / 24.06.2026
- Yüz yıl sonrasına bir mektubum var / 21.06.2026
- Terazinin başındakiler sizler adaletten muaf mısınız? / 20.06.2026
- Sarayda taht kavgası halk içinde ekmek kavgası / 17.06.2026
- İktidarın işleri var / 14.06.2026
- Bu resim şimdilerde tüm ülkeyi resmediyor / 13.06.2026
- Ülkenin kazancı ile iktidarınki ters orantılı / 12.06.2026
- Tuhaf zamanlardan geçiyoruz / 11.06.2026
- İktidar dedikodu ile besleniyor da yoksullar ne ile beslenecek? / 09.06.2026




























































