logo
24 EKİM 2025


Geçmişe bak'/ Ali Osman ULUSOY

14.12.2005 00:00:00
Otobüsçülük zor iş.. Hele günümüzde?Çoğu zaman kendi kendime sormuşumdur. " B u işi neden yapıyoruz" diye..İçten içe "sorgulama" başlayınca, cevabı bulmakta kolaylaşıyor..Önce "kader" itiyor mesleğe.. Ya da "ekmek" parası. Sonra " sevgi" gelişiyor ve ardından "aşka" dönüşüyor. Bir tutku haline geliyor. Vazgeçemiyorsunuz. Elini bir kaptıran, kolunu kurtaramıyor. Bütün "meşakkatine" rağmen otobüsçülük çok "zevkli" bir meslek. Ana konumuzBizim, "müessese" olarak karayolu yük ve yolcu taşımacılığında geçmişimiz, Cumhuriyet'in ilk yıllarına dayanır. 1926 lardan bugüne sadece karayolu taşımacılığı değil deniz ve hava taşımacılığını da yapıyoruz. Firmamızın faaliyet alanı içinde yük taşımacılığı da var. Sadece Tükiye de değil dünyanın her tarafında.. Olaya" uluslararası" ve "çok boyutlu" bakmak durumundayız. İş veya turistik gezi olsun, dünyanın bütün ülkelerine gidiyoruz.Gittiğimiz yerlerde otobüs sanayinin tetkiki, " ailenin" her zaman ana konusu olur. Madem ki bu işi yapıyoruz, modern teknolojiyi takip etmek, gelişmeleri sektörümüze yansıtmak durumundayız. Önce ithalatDünyada otobüsçülüğün görünmeye başladığı yıllarda, Türkiye'mizde hemen hemen aynı nimetlerden faydalandı. Türkiye'de bunun sanayi yoktu. Ancak ihtiyacı " ithalat" ile karşılamak mümkündü. İlk yılları bir  yana bırakayım. Modern otobüslerle tanışmamız 50 li yılların başlarına tesadüf eder. O zaman Anadolu yollarında birkaç marka dolaşıyor. Mercedes de bunlardan biri.Fevkalade "lüks", "Avrupa karoseri" ne sahip otobüslerimiz çok tutuyor. Biz firma olarak bu dönemde, 59 da Scanica Vabis otobüsleri ithal etmeye başladık. Norveç te yaptırıp Türkiye de hizmete soktuğumuz Scanica Vabis ler so dönemlerde büyük "sükse" yapmıştı. Türkiye gelişiyor ve ilerliyordu. İthalatın ardından "yerli üretim "planları da yapılmaya başlanmıştı.Doğru duruş60 lı yıllardan söz ediyorum. 1964 yılında Magrirus, otobüs imal etmeye başladı. Tutulan  bir otobüstü.Radyoda reklamları yapılıyor, o günkü işletmeciler ve yolcular "geldi Magirus, gitti magirus, geçti havalı Magirus" diye dilinden düşürmüyordu. İmalatta rekabette başlıyordu.Ama, önemli olan Çeti Atsür dostumun dediği gibi " doğru duruş" göstermekti. 1969 yılından bu güne, Türkiye de hep doğru duruşu gösterene " Mercedes" büyük "cazibe" yarattı. Allah selamet versin, Türkiye de "kriz yönetimi" konusunda başarıyla imtihan veren dr Till Becker de sürekli "dünyanın hiçbir ülkesinde otobüs sektörü Türkiye de olduğu gibi önemli değil" diyerek "doğru bir tespit" yapıyor. Paris nasıl dünyanın "model merkezi" diye anılıyorsa, memleketimizde bundan sonra "dünyanın otobüs merkezi" olarak anılacak.Otobüs üretiminde gösterilen "tavır" ne yazık ki otobüs iletenler arasında gösterilemiyor.Eski günleri herkes arar durumda. Sektör kamplara bölünmüş, her kamp karşısındakini düşman bellemiş, savaşıyor.Çok kötü bir durum. ..Halbuki bugün her zaman kinden daha çok "dayanışma" içinde olmamız gerekiyor.Aklıselim sahibi herkes bundan üzüntü duyuyor.  Daha fazla üzülmemek için " fedakarlık" yapacaksınız. Gösterin bakalım kendinizi?
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
 
Misafir Kalem (A) / diğer yazıları
Samsunspor'dan tarihi zafer
Dinamo Kiev'i 3 golle geçti
Tebrikler Fenerbahçe
Kadıköy'de Alman Stuttgart'ı devirdi
Bayrampaşa Belediye Başkan Vekilliği seçimi pazar günü
İstanbul Valiliği açıkladı
'Bedavaya çıkarıp bir de teşvik alıyorlar'
BTP'den maden ve Kıbrıs açıklaması
Merkez Bankasından faiz kararı
Yüzde 39,5'e çekildi
MSB Sözcüsü Aktürk, basın toplantısında konuştu
'SDG terör örgütünün Suriye ordusuna entegrasyonu kritik öneme sahiptir'
Özgür Özel sert çıkmıştı
Lütfü Savaş'tan Özel'e suç duyurusu
13 sanık yargılanıyor
Savcıyı tehdit edenler hakim karşısında
İstanbul Valiliğinden 7 maddelik genelge
'Hanutçuluk' yasaklandı
Bir anda yüzde 2'den fazla artış oldu
Petrol fiyatları yükseliyor
Çete operasyonu
42 kişi gözaltına alındı
İsrail basınının iddiası:
ABD, Netanyahu'dan Gazze'deki ateşkese 'şans vermesini' istedi
Rutte, Trump'la görüşmesi sonrası açıklama yaptı
"Putin, kararlı baskıyla ateşkese ikna edilebilir"
Vergi düzenlemeleri komisyonda kabul edildi
Vatandaşların vergi yükü artıyor
Trump, Putin ile görüşmeyi neden iptal etti?
İşte sebebi...
Samsunspor'dan tarihi zafer
Dinamo Kiev'i 3 golle geçti
Tebrikler Fenerbahçe
Kadıköy'de Alman Stuttgart'ı devirdi
Bayrampaşa Belediye Başkan Vekilliği seçimi pazar günü
İstanbul Valiliği açıkladı
'Bedavaya çıkarıp bir de teşvik alıyorlar'
BTP'den maden ve Kıbrıs açıklaması
Merkez Bankasından faiz kararı
Yüzde 39,5'e çekildi
MSB Sözcüsü Aktürk, basın toplantısında konuştu
'SDG terör örgütünün Suriye ordusuna entegrasyonu kritik öneme sahiptir'
Özgür Özel sert çıkmıştı
Lütfü Savaş'tan Özel'e suç duyurusu
13 sanık yargılanıyor
Savcıyı tehdit edenler hakim karşısında
İstanbul Valiliğinden 7 maddelik genelge
'Hanutçuluk' yasaklandı
Bir anda yüzde 2'den fazla artış oldu
Petrol fiyatları yükseliyor
Çete operasyonu
42 kişi gözaltına alındı
İsrail basınının iddiası:
ABD, Netanyahu'dan Gazze'deki ateşkese 'şans vermesini' istedi
Rutte, Trump'la görüşmesi sonrası açıklama yaptı
"Putin, kararlı baskıyla ateşkese ikna edilebilir"
Vergi düzenlemeleri komisyonda kabul edildi
Vatandaşların vergi yükü artıyor
Trump, Putin ile görüşmeyi neden iptal etti?
İşte sebebi...
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.