logo
16 ARALIK 2025


Geçmişe bak'/ Ali Osman ULUSOY

14.12.2005 00:00:00
Otobüsçülük zor iş.. Hele günümüzde?Çoğu zaman kendi kendime sormuşumdur. " B u işi neden yapıyoruz" diye..İçten içe "sorgulama" başlayınca, cevabı bulmakta kolaylaşıyor..Önce "kader" itiyor mesleğe.. Ya da "ekmek" parası. Sonra " sevgi" gelişiyor ve ardından "aşka" dönüşüyor. Bir tutku haline geliyor. Vazgeçemiyorsunuz. Elini bir kaptıran, kolunu kurtaramıyor. Bütün "meşakkatine" rağmen otobüsçülük çok "zevkli" bir meslek. Ana konumuzBizim, "müessese" olarak karayolu yük ve yolcu taşımacılığında geçmişimiz, Cumhuriyet'in ilk yıllarına dayanır. 1926 lardan bugüne sadece karayolu taşımacılığı değil deniz ve hava taşımacılığını da yapıyoruz. Firmamızın faaliyet alanı içinde yük taşımacılığı da var. Sadece Tükiye de değil dünyanın her tarafında.. Olaya" uluslararası" ve "çok boyutlu" bakmak durumundayız. İş veya turistik gezi olsun, dünyanın bütün ülkelerine gidiyoruz.Gittiğimiz yerlerde otobüs sanayinin tetkiki, " ailenin" her zaman ana konusu olur. Madem ki bu işi yapıyoruz, modern teknolojiyi takip etmek, gelişmeleri sektörümüze yansıtmak durumundayız. Önce ithalatDünyada otobüsçülüğün görünmeye başladığı yıllarda, Türkiye'mizde hemen hemen aynı nimetlerden faydalandı. Türkiye'de bunun sanayi yoktu. Ancak ihtiyacı " ithalat" ile karşılamak mümkündü. İlk yılları bir  yana bırakayım. Modern otobüslerle tanışmamız 50 li yılların başlarına tesadüf eder. O zaman Anadolu yollarında birkaç marka dolaşıyor. Mercedes de bunlardan biri.Fevkalade "lüks", "Avrupa karoseri" ne sahip otobüslerimiz çok tutuyor. Biz firma olarak bu dönemde, 59 da Scanica Vabis otobüsleri ithal etmeye başladık. Norveç te yaptırıp Türkiye de hizmete soktuğumuz Scanica Vabis ler so dönemlerde büyük "sükse" yapmıştı. Türkiye gelişiyor ve ilerliyordu. İthalatın ardından "yerli üretim "planları da yapılmaya başlanmıştı.Doğru duruş60 lı yıllardan söz ediyorum. 1964 yılında Magrirus, otobüs imal etmeye başladı. Tutulan  bir otobüstü.Radyoda reklamları yapılıyor, o günkü işletmeciler ve yolcular "geldi Magirus, gitti magirus, geçti havalı Magirus" diye dilinden düşürmüyordu. İmalatta rekabette başlıyordu.Ama, önemli olan Çeti Atsür dostumun dediği gibi " doğru duruş" göstermekti. 1969 yılından bu güne, Türkiye de hep doğru duruşu gösterene " Mercedes" büyük "cazibe" yarattı. Allah selamet versin, Türkiye de "kriz yönetimi" konusunda başarıyla imtihan veren dr Till Becker de sürekli "dünyanın hiçbir ülkesinde otobüs sektörü Türkiye de olduğu gibi önemli değil" diyerek "doğru bir tespit" yapıyor. Paris nasıl dünyanın "model merkezi" diye anılıyorsa, memleketimizde bundan sonra "dünyanın otobüs merkezi" olarak anılacak.Otobüs üretiminde gösterilen "tavır" ne yazık ki otobüs iletenler arasında gösterilemiyor.Eski günleri herkes arar durumda. Sektör kamplara bölünmüş, her kamp karşısındakini düşman bellemiş, savaşıyor.Çok kötü bir durum. ..Halbuki bugün her zaman kinden daha çok "dayanışma" içinde olmamız gerekiyor.Aklıselim sahibi herkes bundan üzüntü duyuyor.  Daha fazla üzülmemek için " fedakarlık" yapacaksınız. Gösterin bakalım kendinizi?
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
 
Misafir Kalem (A) / diğer yazıları
BTP'nin 'Geleceği Savunmak' etkinlikleri sonuç verdi
'Bahis' reklamları nihayet yasaklanıyor
Bakan Işıkhan açıkladı
TÜRK-İŞ masada olacak mı?
En ciddi toplumsal tehditlerden biri
Sanal kumar nasıl yayılıyor?
Merkez Bankası kritik veriyi açıkladı
Konut fiyatları yeniden hareketlendi
Tek adamlar medyadan rahatsız
Trump'tan BBC'ye 10 milyar dolarlık tazminat davası
Bir medya devine daha 'kara para aklama' operasyonu: 3 gözaltı
GAİN Medya'ya TMSF kayyum olarak atandı
Trump, Şara'ya 'hala güvendiğini' söyledi
DEAŞ, ABD'nin Ortadoğu'da bulunma gerekçesi!
Devletin rakamları ifşa ediyor
Bu ülkede kim zengin ediliyor?
Umduklarını bulamadılar!
Perakendede Kasım şoku
Fenerbahçe Konyaspor'a 4 golle geçti
Maçı ilk yarıda kopardı
On binlerce kişi, yargıdaki usulsüzlükleri protesto etti
'Sizi görüyoruz, bağımsızlık, itaat değil'
Su seviyesi hiç bu kadar düşmemişti
Sapanca Gölü alarm veriyor
Gülşah Durmay son yolculuğuna uğurlandı
Gözyaşları sel oldu
İşte ülkemizin getirildiği vahim nokta!
İstanbul'da bir ayda yakalanan 1 ton 144 kilo uyuşturucu sergilendi
Nedir bu barış yasası?
DEM'den 'acilen barış yasası' çağrısı
BTP'nin 'Geleceği Savunmak' etkinlikleri sonuç verdi
'Bahis' reklamları nihayet yasaklanıyor
Bakan Işıkhan açıkladı
TÜRK-İŞ masada olacak mı?
En ciddi toplumsal tehditlerden biri
Sanal kumar nasıl yayılıyor?
Merkez Bankası kritik veriyi açıkladı
Konut fiyatları yeniden hareketlendi
Tek adamlar medyadan rahatsız
Trump'tan BBC'ye 10 milyar dolarlık tazminat davası
Bir medya devine daha 'kara para aklama' operasyonu: 3 gözaltı
GAİN Medya'ya TMSF kayyum olarak atandı
Trump, Şara'ya 'hala güvendiğini' söyledi
DEAŞ, ABD'nin Ortadoğu'da bulunma gerekçesi!
Devletin rakamları ifşa ediyor
Bu ülkede kim zengin ediliyor?
Umduklarını bulamadılar!
Perakendede Kasım şoku
Fenerbahçe Konyaspor'a 4 golle geçti
Maçı ilk yarıda kopardı
On binlerce kişi, yargıdaki usulsüzlükleri protesto etti
'Sizi görüyoruz, bağımsızlık, itaat değil'
Su seviyesi hiç bu kadar düşmemişti
Sapanca Gölü alarm veriyor
Gülşah Durmay son yolculuğuna uğurlandı
Gözyaşları sel oldu
İşte ülkemizin getirildiği vahim nokta!
İstanbul'da bir ayda yakalanan 1 ton 144 kilo uyuşturucu sergilendi
Nedir bu barış yasası?
DEM'den 'acilen barış yasası' çağrısı
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.