logo
24 ARALIK 2025


Pahalı mazot enflasyonu artırıyor

02.02.2019 00:00:00
Ülkemizde sessiz sedasız bir ilk daha yaşandı; mazotun fiyatı benzinin fiyatını solladı, geçti. İstanbul'da şu sıralar kurşunsuz benzin 6,03 TL, mazot (motorin) ise 6,05 TL…
Mazot benzine nazaran 2 kuruş daha pahalı…
Türkiye'nin günlük mazot ve benzin tüketimi ne kadar? Enerji İşleri Genel Müdürlüğü'nün (EİGM) 1 Haziran 2018 tarihli verilerine göre, Türkiye'de, günde 8,9 milyon litre benzin, 63,3 milyon litre de motorin tüketiliyor.
Dikkat ederseniz, ülkemizde mazot kullanımı benzinden 9 kat daha fazla…
Mazot ve benzinin Tüpraş çıkış fiyatı 2 TL civarında… Aradaki fark, ÖTV ve KDV adı altında alınan dolaylı vergilerden ibaret… 
Kullandığımız mazot ve benzinin 3'te 2'si vergi… Tüpraş çıkış fiyatına önce yüksek bir oranda ÖTV ekleniyor, ardından bu ÖTV ile şişirilmiş fiyata KDV eklenip akaryakıt istasyonlarının da karı ilave edilerek tüketime sunuluyor.
Peki, mazotun pahalı olması enflasyonu neden artırır? Çünkü ticari anlamda üretimde ve nakliyede kullanılan temel akaryakıt mazottur.
Tarım köylüsü traktörünü, biçerdöverini mazotla çalıştırır. Mazot, tarım üretiminde önemli bir maliyet unsurudur. Tarım köylüsüne mikrofon uzattığınızda en çok yakındığı konulardan birisi mazot fiyatlarındaki yıllık yüzde 100'lere varan artıştır.
Mazottaki artış, tarım ürünlerine direkt olarak yansımaktadır.
Tamamen zevki uğruna mazot kullanan yat sahiplerine vergisiz mazot imkanı sunulurken, soframızdaki ekmeğin, meyvenin, sebzenin, tüm gıdaların fiyatını belirleyen mazotun çiftçilere vergi üzerine vergiyle verilmesi oldukça dikkat çekicidir.
Mazot aynı zamanda nakliye demektir.
Sanayide ya da tarımda üretilen mamuller kamyonlarla, tırlarla taşınmaktadır.
Bunların da akaryakıtı mazottur.
50 kuruşluk bir meyve ya da sebze nasıl market rafına geldiğinde 5 lira oluyor?
İşte en önemli unsurlardan birisi mazot…
Herkes fiyatları şişiren şu aracı kimdir diye soruyor? Elbette ki devletin kendisi…
Üretimde ve nakliyede kulanılan mazottan yüzde 300'ler seviyesinde vergi alınınca, ayrıca tarladan nihai tüketiciye kadar her el değiştirmeden de vergi alınınca doğal olarak en büyük aracı devlet oluyor.
Peki, devlet, bu geliri kendi adına mı, milletine hizmet için mi kullanıyor? 
Elbette ki hayır…
Peki, nereye gider bu para? Alınan borçların faizine… Siyasilerimizin işbilmezliği sebebiyle bütçede en önemli gider kalemi faiz…
Her yıl bütçeden milyarlarca liralık aslan payını faiz ödemelerie ayırıyoruz. Yani küresel tefecilere… 
Şu şikayet ettiğimiz faiz lobilerine…
Mazot ayrıca, tüm ticari araçların da akaryakıtıdır.
Yani iş dünyasının temel maliyetlerinden birisidir.
Kısaca mazot, üretimden tüketime en önemli maliyet unsurlarındandır.
Ve en önemli maliyet unsuru olmasının temel nedeni de yüzde 300 vergiyle fiyatının şişirilmesidir.
Peki, bu temel soruna bir çözüm var mıdır?
Elbette var…
Bağımsız Türkiye Partisi (BTP) Genel Başkanı Prof. Dr. Haydar Baş, dünyaca ünlü Milli Ekonomi Modeli (MEM) ile bu konuya gerçek bir çözüm getirmektedir.
Öncelikle MEM'de tek gelir kaynağı vergiler değildir. Emek ve üretim karşılığı devreye konulan Milli Para, yer altı kaynakları karşılığı genişletilen emisyon, madenlerin devlet-millet ortaklığıyla işletilmesi ve daha niceleri MEM'in kaynaklarıdır.
Bunlar, devletin ihtiyaç duyduğu, sosyal devlet projeleri de dahil milletine hizmet için gerekli olan bütçenin kat kat fazlasını zaten karşılayacaktır.
Emek ve üretim karşılığı para devreye konulunca, zaten dışarıdan borç alma gereği kalmayacaktır.
Bu, bütçenin en önemli gideri olan faiz giderlerinin sıfır olması demektir.
Tüketimi engelleyen, pazarı daraltan ve de en önemli maliyet unsurlarından olan ÖTV, KDV gibi dolaylı vergiler tamamen kaldırılacaktır.
Bunun mazot için anlamı, mevcut haliyle, yani mazotu ithal ettiğimizi düşünürsek en fazla 2-2,5 TL'den satılmasıdır.
Ama bir gerçek daha var ki, yabancı petrol şirketlerinin CEO'larının da itiraf ettiği gibi, Türkiye bir petrol denizi üzerinde yüzmektedir. 
Yani ülkemizin her karış toprağının altında petrol var. Hem de birçok yerinde yüzeye çok yakın.
Örneğin Diyarbakır'da 700 metre derinlikte…
Yerli petrol kaynaklarının, devlet-millet ortaklığıyla işletilmesiyle artık fiyatları dolara endeksli olmayan mazota kavuşacağız.
Bu da dikkate alındığında, mazot 1-1,5 TL'den tüketiciye ulaşacaktır.
Ayrıca, BTP'nin tarım projeleri arasında 5 yıl boyunca mazotun, tohumun, gübrenin, ilacın çiftçilere bedava verilmesi vardır. Devlet zaten bu oluşan yeni üretim hacmiyle para basma hakkını kullanarak fazlasıyla gelir elde edecektir.
Pahalı mazot kaderimiz değil, çözüm var ama
ayıkırsak…
Yorumlar
Yorum bulunmuyor.
Yorumlarınızı paylaşın

--
 
Murat Çabas / diğer yazıları
Ankara'da düşen uçağın enkazına ulaşıldı
İçinde Libya Genelkurmay Başkanı da vardı
Beşiktaş, kupaya derbi galibiyetiyle başladı
Fenerbahçe -1- Beşiktaş -2-
Ankara'dan havalanan Libya Genelkurmay Başkanı’nı taşıyan uçak ile bağlantı kesildi
İçişleri Bakanı Yerlikaya’dan açıklama
Asgari ücret belli oldu
Bu yılda vermediler...
Özgür Özel, Grup Toplantısı'nda konuştu
'Deprem suçluları affedilmemeli'
DEM Parti Adalet Bakanı ile görüştü
'Yol haritasını konuştuk'
Menemen Olayı'nın 95. yılı
Şehit Kubilay'ı rahmetle anıyoruz
'Bu hukuk kime hizmet ediyor'
BTP liderinden çarpıcı açıklamalar
PAYCO Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri'ne 2. dalga operasyon
İstanbul, Adana, Ankara, Antalya, Kocaeli ve Yalova'da 28 gözaltı
Bugünkü soruşturmanın adresi Şile Belediyesi
Operasyonda 22 şüpheli gözaltına alındı
Venezuela, tankerlerine "ablukaya" karşı yasa çıkardı
ABD'nin eylemleri 'korsan' olarak nitelendirildi
Trump'tan Venezuela'ya açık savaş tehdidi
"En güçlü donanmaya sahibiz"
Netanyahu, 7 Ekim'in soruşturulmasını istemiyor
"7 Ekim komisyonunun yetki ve sınırlarını hükümet belirleyecek"
Doğu Akdeniz'de tehlikeli ittifak!
İsrail, Yunanistan ve GKRY liderleri bir araya geldi
Trabzonspor'a Gençlerbirliği şoku
Zirve yarışında ağır darbe
Ankara'da düşen uçağın enkazına ulaşıldı
İçinde Libya Genelkurmay Başkanı da vardı
Beşiktaş, kupaya derbi galibiyetiyle başladı
Fenerbahçe -1- Beşiktaş -2-
Ankara'dan havalanan Libya Genelkurmay Başkanı’nı taşıyan uçak ile bağlantı kesildi
İçişleri Bakanı Yerlikaya’dan açıklama
Asgari ücret belli oldu
Bu yılda vermediler...
Özgür Özel, Grup Toplantısı'nda konuştu
'Deprem suçluları affedilmemeli'
DEM Parti Adalet Bakanı ile görüştü
'Yol haritasını konuştuk'
Menemen Olayı'nın 95. yılı
Şehit Kubilay'ı rahmetle anıyoruz
'Bu hukuk kime hizmet ediyor'
BTP liderinden çarpıcı açıklamalar
PAYCO Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri'ne 2. dalga operasyon
İstanbul, Adana, Ankara, Antalya, Kocaeli ve Yalova'da 28 gözaltı
Bugünkü soruşturmanın adresi Şile Belediyesi
Operasyonda 22 şüpheli gözaltına alındı
Venezuela, tankerlerine "ablukaya" karşı yasa çıkardı
ABD'nin eylemleri 'korsan' olarak nitelendirildi
Trump'tan Venezuela'ya açık savaş tehdidi
"En güçlü donanmaya sahibiz"
Netanyahu, 7 Ekim'in soruşturulmasını istemiyor
"7 Ekim komisyonunun yetki ve sınırlarını hükümet belirleyecek"
Doğu Akdeniz'de tehlikeli ittifak!
İsrail, Yunanistan ve GKRY liderleri bir araya geldi
Trabzonspor'a Gençlerbirliği şoku
Zirve yarışında ağır darbe
logo

Beşyol Mah. 502. Sok. No: 6/1
Küçükçekmece / İstanbul

Telefon: (212) 624 09 99
E-posta: internet@yenimesaj.com.tr gundogdu@yenimesaj.com.tr


WhatsApp iletişim: (542) 289 52 85


Tüm hakları Yeni Mesaj adına saklıdır: ©1996-2025

Yazılı izin alınmaksızın site içeriğinin fiziki veya elektronik ortamda kopyalanması, çoğaltılması, dağıtılması veya yeniden yayınlanması aksi belirtilmediği sürece yasal yükümlülük altına sokabilir. Daha fazla bilgi almak için telefon veya eposta ile irtibata geçilebilir. Yeni Mesaj Gazetesi'nde yer alan köşe yazıları sebebi ile ortaya çıkabilecek herhangi bir hukuksal, ekonomik, etik sorumluluk ilgili köşe yazarına ait olup Yeni Mesaj Gazetesi herhangi bir yükümlülük kabul etmez. Sözleşmesiz yazar, muhabir ve temsilcilere telif ödemesi yapılmaz.